“Het gaat weer over onderwijs in de personeelskamer”

De tien leerlabs uit serie 1 van Leerling 2020 hadden eind 2017 hun laatste bijeenkomsten. Een mooi moment om terug te kijken op de afgelopen periode.

Welke ervaringen op het gebied van gepersonaliseerd leren hebben de docenten met elkaar uitgewisseld? Welke ontwikkelingen hebben de scholen doorgemaakt? Hoe hebben ze de sector verder geholpen? En, zijn ze met een antwoord gekomen op hun versnellingsvraag? De antwoorden op deze vragen lees je in de ‘leerlabportretten’ die hieronder staan vermeld. De verhalen schetsen een beeld van de concrete ontwikkelingen die deze scholen hebben doorgemaakt en bieden volop praktische leermomenten.

Leerlab 21ste eeuwse vaardigheden
“Je hebt pas een leerlijn vaardigheden als alle mensen die ermee werken, hetzelfde doen en dezelfde taal spreken.”

Leerlab Arrangeren digitale content
“Een mengvorm, blended learning, werkt het beste.”

Leerlab Curriculumbewustzijn
“Het gaat weer over onderwijs in de personeelskamer.”

Leerlab Digitale didactiek
“Een handjevol enthousiastelingen is niet meer goed genoeg. We willen iedereen meenemen.”

Leerlab Docent als didactische coach
“Onze eerste lichting leerlingen op het mbo weet beter dan hun klasgenoten hoe zij de studie moeten aanpakken.”

Leerlab Inrichten individuele leerroutes
“Leerlingen ontwikkelen echt een drive om zelf te leren.”

Leerlab Klassikale context
“Door te differentieren voelen leerlingen zich serieus genomen.”

Leerlab Leerling eigenaar leerproces
“Het gaat meer over de persoonlijke ontwikkeling van de leerling en minder om de cijfers.”

Leerlab Schoolorganisatie
“Deze natuurlijke manier van leren bevalt iedereen erg goed.”

Leerlab Verbinding curriculum, content en platform
“Het perfecte platform bestaat niet, maar we weten nu wel wat we willen.”

Schoolinfo voert het project Leerling 2020 uit in opdracht van de VO-raad.
 
Aanmelden nieuwsbrief

Deel dit artikel: