‘School in Beweging’ helpt je vooruit

Elke school maakt ontwikkelingen door. Het spel ‘School in Beweging’ geeft inzicht en helpt om ontwikkelingsprocessen op jouw eigen school beter te begrijpen.

Een spelbord, een groep fictieve leraren, een schoolleider én een doel: een ontwikkeling in school op gang brengen en borgen. Door welke fases gaan die leraren en schoolleider in dat ontwikkelingsproces? En wat kun je het beste doen of juist laten om iedereen mee te krijgen in zo’n verandering? Het spel ‘School in Beweging’ geeft inzicht en helpt om ontwikkelingsprocessen op jouw eigen school beter te begrijpen.

Leer de fases van ontwikkeling te herkennen

De invoering van een nieuw idee of verandering is vaak behoorlijk complex. Sommige collega’s zijn razend enthousiast, anderen wachten af of willen er helemaal niet aan. Met elkaar ga je door verschillende fases: reflectie, ontwikkeling en consolidatie. Door ‘School in Beweging’ te spelen, leer je die fases te herkennen.

Ontdek hoe je iedereen in beweging krijgt

school in beweging

Je speelt het spel met drie of vier collega’s en kiest bepaalde acties om de fictieve leraren en hun schoolleider op het spelbord vooruit te helpen. Met behulp van feedback en door tussendoor te reflecteren, ontdekken jullie welke acties effectief en dus succesvol zijn. Je achterhaalt ook hoe je leraren die minder snel willen veranderen, toch in beweging krijgt. Het doel van het spel is om alle fictieve leraren en hun schoolleider in de consolidatiefase te krijgen en de verandering te borgen.

 

Koppel je ervaringen aan jouw schoolsituatie

De ervaringen die je tijdens het spel opdoet, kun je koppelen aan je eigen schoolsituatie. Wat betekent dit voor jouw school? En hoe krijg je iedereen in beweging? ‘School in Beweging’ helpt je vooruit!

Zelf spelen?

Wil jij met jouw collega’s ‘School in beweging’ spelen? Dit kan samen met een spelbegeleider van Schoolinfo (Elvira). Neem contact op voor meer informatie en/of maak meteen een afspraak.

Er zijn op dit moment geen artikelen beschikbaar