Whitepaper: alles over eigenaarschap

Welke vaardigheden hebben leerlingen nodig om eigenaar van hun leerproces te zijn? Welke rol speelt de docent? En hoe ziet dat er in de praktijk uit? Bekijk het whitepaper met bevindingen, praktijkervaringen en de theorie achter zelfsturend leren.

Het whitepaper bevat alle bevindingen, praktijkervaringen en de theorie achter zelfsturend leren en is gemaakt door de deelnemers van het leerlab Leerling eigenaar leerproces van Leerling 2020.

Stimuleren

Het whitepaper beschrijft de bevindingen van de leerlabscholen per vaardigheid en geeft antwoord op de volgende vragen:

Rubrics

De vaardigheden die leerlingen nodig hebben om eigenaar van het leerproces te worden, zijn opgenomen in de rubrics van het leerlab. Hoe de leerlabscholen de rubrics hebben toegepast en hoe je er als docent mee kunt werken, lees je hier.

Meer lezen over eigenaarschap

Hier lees je hoe schoolleiders Ronald Schaefer en Anke van Baar gebruik maken van het whitepaper.

Wil je weten welke vragen en antwoorden er leven over eigenaarschap bij andere docenten? Ga naar Edualdo.nl.

Beste relatie,

Vanaf 1 januari 2021 worden de activiteiten van Schoolinfo gecontinueerd vanuit de VO-raad. In een bericht van de VO-raad, licht Paul Rosenmöller dit toe. Lees dit bericht hier.

Scholen hebben hard gewerkt aan het vernieuwen en verder ontwikkelen van hun onderwijs. Als Schoolinfo hebben we dat gefaciliteerd vanuit projecten, maar ook met individuele scholen en netwerken samen. Dat hebben we met heel veel plezier gedaan. Het heeft eraan bijgedragen dat onderwijs en innovatie hoog op de agenda van de sector is komen te staan.

We willen iedereen hartelijk danken voor het vertrouwen en de samenwerking in de afgelopen jaren.

Thea van den Idsert,
Namens het hele team van Schoolinfo